Wednesday, February 1, 2012

Stockholm Fashion Week: Altewai.Saome


This year the two brightest talent of the Swedish fashion open the Stockholm Fashion Week.
Ad aprire la settimana della moda di Stoccolma le due giovani promesse della moda svedese.

For their fourth collection, that opens the Stockholm Fashion Week, Natalia Altewai and Nadia Saome present a grey symphony of dresses, with a particular attention on superpositions and volumes. For the first time the duo put in the second place the embroideries and build the collection on materials: lush brocades, fine crepe, wool and super soft leather are combined to express the two different souls of Altewai.Saome's woman, a bit bon-ton and bit tomboy.

Altewai.Saome imagine a strong, volitive woman, with ruffle styling. She doesn't care about the form, but she is concentrated on the essence and she isn't afraid to hid her body under an oversized coat, just to underline her sensuality. A very portable and minimal collection, with some wardrobe essentials such as the oversized raw cut coats, the second skin zipped trousers and the laminated skirts.


Natalia Altewai a Nadia Saome per la loro quarta collezione, che apre la settimana della moda di Stoccolma, presentano una sinfonia di abiti in grigio, in cui a farla da padrone sono le sovrapposizioni e i giochi volumetrici. Per la prima volta le due designer mettono in secondo piano i ricami che le hanno rese famose per concentrarsi sui materiali: broccati, seta e lana intrecciata con fili luminescenti, si mischiano e si combinano per assecondare lo stile di una donna dalla doppia anima, un po' bon ton e un po' maschiaccio.

Quella di Altewai.Saome è una donna forte, dallo styling spettinato, che non bada alla forma ma va dritta alla sostanza, che non ha paure di osare e di nascondere le forme sotto cappotti over, per esprimere ancora di più la propria sensualità. Una collezione minimal e portabilissima, con alcuni pezzi imprendibili come i cappotti over a taglio vivo, i pantaloni seconda pelle con cerniere e le gonne laminate. 









If you like my blog, follow me on Bloglovin and Twitter, I love my followers!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...