Wednesday, May 14, 2014

Style Icons: Frida Kahlo

Jean Paul Gaultier SS98 Frida inspired ad campaign

Just few artist in history become fashion icons and an endless source of inspiration for fashion designers and other artists. Frida Kahlo is definitely one of those.
Sono pochi nella storia gli artisti che sono diventati icone di stile e fonte di ispirazione continua per stilisti e altri artisti. Frida Kahlo è sicuramente una di questi.

Activist,  feminist, greatly talented painter, a woman who fought her entire life against odds and physical pain, a beautiful lady with innate sense of style who transformed her monobrow in a signature sign. Frida Kahlo is this and much more, she has been a great source of inspiration for me and I can't wait to be in Rome to finally see in person some of her paintings.
Waiting for that moment I browsed through the archives to find some signs of Frida's influence in fashion.


Attivista, femminista, pittrice dall'immenso talento, una donna che ha lottato per tutta la sua vita contro il destino e contro il dolore fisico, una bellissima donna con un innato senso dello stile, che ha fatto del suo sopracciglio unico un segno distintivo del suo stile. Frida Kahlo è tutto questo e molto di più, è sempre stata una musa per me e non veda l'ora di essere a Roma per poter vedere finalmente dal vivo i suoi quadri.
Aspettando quel momento sono andata indietro negli archivi per scovare alcune tracce delle influenze che Frida ha lasciato nel mondo della moda.

Frida - Monica Bellucci, Harpers Bazaar Ukraine 2013


The two Fridas  - CR Fashion Book n3


Maria Carla Boscono, Harpers Bazaar 2011 - Harpers Bazaar 2014


Amy Winehouse - Frida autoportrait


Salma Hayek, Vogue 2012 - Claudia Schiffer, Vogue Germany 2010


Frida at the Casa Azul - Jean Paul Gaultier SS98


Amica Italy May 2013 - Deepak Perwanu, Pakistan Fashion Week


  If you like my blog, follow me on Facebook, Bloglovin, Twitter. I love my followers!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...