Burberry - House of Holland - Jonathan Saunders
Un trend è arrivato forte e chiaro dalle passerelle di Londra: Red is The New Black.
From the heart trench of Christopher Bailey, to the color blocks of Paul Smith and the feather dresses of Christopher Kane, the London catwalks were a mix of styles and contraddictions.
No big coupe de theatre, nothing that I will remember in years from now(that doesn´t apply to some of the to die for Tom Ford´s outfits) but a lot of really wearable, everyday, commercial dresses. The Nordic pragmatism seemed to spread from the Stockholm Fashion Week´s catwalks this season, where everyone seems to look at what is sold in the shop before designing a collection.
And, if we want to be pragmatic as well and invest in something that will be a key piece for next fall, than London has a really strong suggestion: red. Vivid yet not banal, perfect for blondes and brunettes, combinable with almost every color: red is the new black.
Dai trench con i cuori di Christopher Bailey ai completi color block di Paul Smith, passando per gli abiti di piume di Christopher Kane, le passerelle di Londra hanno mostrato un mix di stili e punti di vista diversi e in parte contraddittori.
Nessun grande colpo di scena e niente di memorabile (fatta eccezione per alcuni look di Tom Ford da perdere la testa) solo tanti abiti portabilissimi e fatti per essere comprati. Il pragmatismo di Stoccolma sembra aver contagiato anche le altre settimane della moda, con un occhio sempre piú attento a quello che si vende eni negozi.
E se anche noi vogliamo essere pragmatici e guardare ai key-items di questa stagione, un colore sembra essere quello su cui puntare, almeno cosí la pensano a Londra: rosso. Brillante ma non banale, perfetto per le bionde e le brune, abbinabile con quasi tutti i colori: il rosso è assolutamente il nuovo nero.
Alice by Temperley
Felder Felder
Christopher Kane
Jonathan Saunders
Paul Smith
Paul Smith
Peter Pilotto
No comments:
Post a Comment