Saturday, September 24, 2011

Milano Fashion Week: I totally love Moschino


Nothing is cooler than a Moschino invite!
Non c'è niente di più figo di un invito di Moschino!

After having received the stunning fan-shaped invite I couldn't wait to see Moschino show and I haven't waited in vain as Moschino always meets my expectations!
A strong, determined woman, a bit Frida Kahlo and a bit Carmen by Bizet, is Rossella Jardini's proposal for SS12. A mood of Hispanic corrida is everywhere on the catwalk: a triumph of torero mini jackets with an overdose of golden embroideries, berets and architectonic hairbands. An hymn to the Hispanic-Mexican culture in all its different forms: from the cowgirl who dresses with fringes to the flamenco dancer ruffled dresses.

My special mention goes to accessories: the golden sandals are great, like the oversized earrings and the flower wreaths worths a standing ovation. J'adore!


Dopo lo spettacolare invito a ventaglio che ho ricevuto non vedevo l'ora di vedere la sfilata di Moschino e direi che lo show ha mantenuto le aspettative.
Una donna forte, volitiva, un po' Frida Kahlo e un po' Carmen di Bizet, quella presentata sulla passerella da Rossella Jardini. Un'aria da corrida spagnola percorre la passerella, in un trionfo di mini giacche da torero impreziosite da un tripudio di ricami, baschi e cerchietti scultura. Un inno alla cultura ispano-americana in tutte le sue forme: dalla cowgirl che si veste di frange ai vestiti a balze della ballerina di flamenco.

La mia menzione speciale va agli accessori: bellissimi i sandali dorati, gli orecchini oversize e da standing ovation i cerchietti di fiori. Adoro.








Rossella Jardini and guest


Spanish hairstyle


The stunning flower wreath




The acessories table



If you like my blog, follow me with Bloglovin and Twitter. I love my followers!

1 comment:

lace and roll said...

nice post! i love moschino!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...