Angela Merkel and Nicholas Sarkozy
The new anti-hate provocative campaign by Benetton.
La nuova provocativa campagna anti-odio di Benetton.
The aim of the campaign is to promote tolerance and acceptance between different cultures, races and religions. But a campaign for a cloth company can really carry a social message also?
The Benetton group is not stranger to this type of communications (we can remember their 90s campaigns with Oliviero Toscani), but with UNHATE they decided to build up something new, that goes beyond a simple adv campaign that makes people talk. UNHATE is also a short movie, a foundation and an open project that invite everyone to take action and become part of the campaign posting their own kissing pictures and opinions.
But fashion can really try to change the world? What do you think about it?
Benedetto XVI che bacia Ahmed Mohammed el-Tayeb (Imam della Moschea Al-Azhar Mosque de IlCairo), Angela Merkel che sfiora le labbra di Nicolas Sarkozy e Barak Obama in coppia con il leader cinese Hu Jintao, sono alcuni dei protagonisti della nuova e controversa campagna del gruppo Benetton.
L'obiettivo della campagna è quello di promuovere la tolleranza e il rispetto reciproco di popoli, culture e religioni. Ma può veramente una campagna pubblicitaria per un gruppo di abbigliamento avere anche una valenza sociale?
Il gruppo Benetton non è nuovo a questo tipo di comunicazioni (pensiamo alle famose campagne degli anni 90 con Oliviero Toscani), ma questa volta ha voluto fare di più. UNHATE non è solo una campagna pubblicitaria che sta già facendo discutere, ma è anche una fondazione, un film ed un progetto aperto, che invita chiunque lo voglia a condividere un'immagine di un bacio, simbolo di amore e tolleranza.
Ma la moda puà veramente fare qualcosa per cambiare il mondo? Voi cosa ne pensate?
Chinese prime minister Hu Jintao and Barak Obama
Mahmoud Abbas (Palestinian national authority) and Benjamin Nethanyahu (Israel prime minister)
Barak Obama and Hugo Chávez (president of Venezuela)
Kim Jong-il (supreme leader of the North Korea) and Lee Myung-bak (president of South Korea)
1 comment:
Hey, how do I follow your blog? I only see the option to subscribe by email. Actually, it may be blocked because I am on my work computer. I will try again when I get home. =S
Post a Comment