Monday, February 6, 2012

In Stockholm they do it like this (a fashion show, of course…)


During The SFW can happen that, instead of attending a fashion show, you see a magic performance.
Durante la SFW può capitare che, credendo di entrare ad una sfilata, si venga catapultati nel mezzo di uno spettacolo di magia.

That happened to me at Minimarket show, opened and accompanied by the special guest appearance of the amazing actress Rossy De Palma (I am sure you remember her for her amazing performance in the Almodovar's movie Women on the Verge of a Nervous Breakdown) in her "magical" version.

The inspiring model of the whole collection is the Vaudeville and, as the great theatre divines, the girl presented by Minimarket want to amaze the audience with their marvelous outfits. The collection plays with colors juxtaposition, materials superpositions and a styling inspired by 20s (red lips, dramatic eyeliner and backcomb hairstyles). Highlights of the collection the embroidered transparent leggins in silk, the mini capes in wool, the super long scarfs -Greta Garbo style - and the floral dust coat.


E' quello che mi è successo alla sfilata di Minimarket, aperta e accompagnata dalla partecipazione straordinaria dell'attrice Rossy de Palma (la ricorderete sicuramente per la sua fantastica interpretazione in Donne sull'orlo di una crisi di nervi), in versione "magica".
L'idea (perfettamente riuscita) è quella di ricordarci che la moda è innanzitutto  magia e divertimento, così la passerella si trasforma in un vero e proprio spettacolo teatrale, in cui le pochi e riuscitissime uscite si mescolano a trucchi magici e intrattenimenti alla Houdini.

Il modello di riferimento è il vaudeville e come le divine del teatro le signorine di Minimarket vogliono stupire con i propri abiti. La collezione gioca quindi con le giustapposizioni di colori, le sovrapposizione di materiali e lo styling da diva anni 20 (labbra rosse, capelli cotonati e eye-liner esagerato). Highlights della collezione i leggins in seta trasparente ricamati, le mini cappe in lana, le lunghissime sciarpe alla Greta Garbo e gli spolverini floreali.











If you like my blog, follow me on Bloglovin and Twitter, I love my followers!

1 comment:

Mery of the style said...

Hello happy day...
Fantastic colecction...
kiss.
http://mary1975.blogs.elle.es/

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...