Thursday, February 20, 2014

Milano AW14: Gucci Mod-tastic collection


Think candy color pastels, high knee boots, teddy bear furs and a storm of shiny little dresses for the finale. This is Frida Giannini's vision for AW14.
Pensate a colori pastello, stivali sopra al ginocchio, pellicciotti morbidi e colorati e un'uragano di abitini scintillanti per il finale. Questa è la visione di Frida Giannini per l'AI14.


I loved Gucci's collection at the first sight, it was perfect like listening to a remix of an old song that you almost forgot and realize that you love it again. Frida Giannini was able to pay tribute to all the pieces from the massive and complicated Gucci's heritage, shaping at the same time a really personal collection.

"I would like to give to women a dress that makes them feel elegant for thmselves, not for anybody else, not fot the men, not for being the most beautiful at a party. This collection is one of my favourite ever and I would like everyone to interpret it using this key" explained the deigner before the show. I think  I can speak for a lot of women saying that she completely succeeded.


Una collezione che mi ha subito colpito al cuore quella di Gucci, perfetta come il remix di una vecchia canzone che avevi quasi dimenticato e che riscopri di amare. Un mix perfetto di un'eredità enorme e complicata come quella di Gucci che la Giannini ha saputo risagomare e fare sua. 

"Vorrei dare alle donne un abito per essere belle ed eleganti per se stesse, non per gli altri, non per gli uomini, non per essere le più ammirate del party. Questa collezione è una delle mie preferite di sempre e vorrei fosse letta in questa direzione" ha spiegato la designer prima della sfilata. Penso di poter parlare per molte dicendo che ci è perfettamente riuscita.


Gucci Moodboad, from Simone Marchetti's instagram


One of the finale glittery little dresses, a dream





  If you like my blog, follow me on Facebook, Bloglovin, Twitter. I love my followers!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...