Fast fashion? Disposable style? Clean up in aisle no.5? Kaiser Karl has spoken, supermarket is the new chic.
Fast Fashion? Stile use e getta? Pulizie nella corsia No 5? Kaiser Karl ha parlato, supermarket is the new chic.
The set is one of those that we'll not forget, the Grand Palais transformed in shopping center is something that you don't see every day. And so are all the grocery shop products branded with the iconic double C. And I am talking Jambon Cambon, eau de Chanel, haute Ketchup and Chanel bon bons, la crème de la crème.
Kaiser Karl knows that we are living in the Instagram world, he picked Cara Delenvigne as his muse, he legitimized the street-style beloved sneakers on haute couture and today he built the perfect eye-catching set to create the buzz. The supermarket, the symbol of the mass culture, that banal symbol that everybody, everywhere in the world can understand immediately, becomes today the perfect way to speak to people who pay attention just to their smartphones to take selfies or to show the cute pictures of their cats.
A provocation that gives a clear and loud message, to me that set was just the perfect representation of our times. But what about the clothes? I have to admit that I have mixed feelings about them, I love some of them as much as I hate some others.
I absolutely loved the playfulness in this collection: the Chanel shopping baskets were brilliant, as the clutches shaped as egg-boxes. I adored the optical prints on the revers of the jacket, not to talk about the colorful confetti spread all over the sweaters and the big tweed sunglasses. This is pop culture that becomes clothes, pure awesomenesse.
On the other hand I hated the sneakers-boots, I think those are among the ugliest shoes I've seen in a long time, not to talk about the offensive ripped leggins that opened the show. Those things should just stay in my worst nightmares and never ever come to life, especially on a Chanel catwalk.
Il set è uno di quelli che non si dimenticano facilmente il Grand Palais trasformato in uno shopping center è qualcosa che non si vede tutti i giorni. E non lo sono nemmeno tutti i prodotti sugli scaffali, brandizzati con la mitica doppia C. E sto parlando di Jambon Cambon, eau de Chanel, haute ketchup e Chanel bon bon, la crème de la crème insomma.
Kaiser Karl sa benissimo che stiamo vivendo nel mondo di Instagram, ha scelto Cara Delenvigne come sua musa, ha sdoganato le sneakers alle sfilate dell'haute couture e oggi ha presentato il set perfetto per creare il buzz mediatico. Il supermercato, simbolo della cultura di massa, quel luogo banale comprensibile immediatamente da tutti, diventa il modo perfetto per parlare con persone che sono vivono in funzione dei propri smartphone, intente a scattare selfie o a postare foto dei loro carinissimi gatti.
Una provocazione che parla forte e chiaro, un set perfetto. Ma i vestiti? Devo ammettere che ho dei sentimenti contrastanti per quello che ho visto in passerella.
Ho adorato l'allegria e la spensieratezza di alcun pezzi: i cestini della spesa Chanel sono stati un colpo di genio, così come le pochette a forma di contenitore per le uova. Ho adorato la stampa otical sul revers delle giacche, i coriandoli colorati sulle maglie e gli occhialoni in tweed. Questo è pop che si fa abito, questo è Chanel.
D'altro canto ho odiato con tutta me stessa gli stivaletti da ginnastica, una delle scarpe più brutte degli ultimi decenni, per non parlare dei leggins strappati che hanno aperto la sfilata. Certe cose dovrebbero rimanere solo nei miei peggiori incubi e non approdare mai e poi mai sulle passerelle di Chanel.
Am I the only one thinking that this entire outfit is a complete mess?
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