Tuesday, August 2, 2011

Fashion tips: pre fall collections 1st part, uptown girl

Acne 

Special discounts are almost over, it's time to choose our fall style. To find my next season's must I had a look at pre fall collections.

I saldi ormai sono agli sgoccioli, si avvicina il momento di decidere cosa indossare quest'autunno. Per capire quello che non potrà assolutamente mancare nel mio armadio ho dato un occhio alle precollezioni.


I love glancing through lookbooks, and for this season I found interesting trends. I'll start with my favorite one: the bon ton.
The uptown girl style is never old-fashion, so the hardest thing to do is bringing it up to date. Here are my loves at first sight:
 Acne's velvet matelassé skirt, to match with a micro cardigan or a lace shirt;
 Bally's raw cut coat, with revers in contrast, so Jackie O';
 Fendi's bright blue pull, the silk ribbon is the detail that makes the difference;
 BCBG's asymmetrical little dress, I love the way the fuchsia sash makes all the outfit shine;
♥ Carolina Herrera's embroidered jacket.

Which is your favorite one? 


Adoro sfogliare i lookbooks e ho trovato degli spunti interessanti. Inizio con il mio stile preferito, quello bon ton. 
Lo stile da uptown girl non passa mai di moda, la difficoltà sta proprio nel riuscire a renderlo sempre nuovo e attuale. Ecco i miei amori a prima vista:
 La gonna di velluto matelassé di Acne, da indossare con un micro cardigan o una camicia di pizzo;
 Il cappottino a taglio vivo di Bally, con i revers a contrasto, così Jackie O'
 Il pull azzurro intenso di Fendi, il fiocco in seta è il dettaglio che fa la differenza; 
 L'abitino asimmetrico di BCBG, adoro il modo in cui la fusciacca fucsia accende tutto il look;
 La giacca lavorata di Carolina Herrera.

Qual è il vostro preferito?


Bally


Fendi


BCBG


Carolina Herrera


4 comments:

Unknown said...

I love the Acne shot. Those glasses are fab!

Thanks for your lovely comment, charity shops are so great! Going to Portobello market on friday. Hopefully there will be some great finds for me there.

Love, Rachel

http://www.thefashionedition.co.uk/

fashion bucket. said...

hi francesca! i spotted you on IFB. thanks for the comments on the 'fashion as art' group. it has given me some extra inspiration for follow up posts.

i really love the acne shot at the start - the mood, the colours and the style are great!

-fb X

010 said...

i love the dress
3lin

Cris said...

Ma guarda questo, possiamo anche scrivivere in italiano!!!! Però tu scriivi in portoghese molto bene!!!! Sono contenta di trovarti in IFB! Ebbene, ho creato il mio blog dopo il mio viaggio in Italia! Amo la moda europea! Quella gonna nera della prima foto è bellissima, ho una simile! Così anni 50!

Bacini,
Cri.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...